Tarih: 26.11.2014 15:13

TÜRK ÖĞRENCİLER 2 ULUSLARARASI KUTU OYUN GELİŞTİRDİ

Facebook Twitter Linked-in

Terakki Oyun Mühendisliği kulübü öğrencileri konsept, öykü ve kural yapısıyla projelendirdikleri kutu ya da kart oyunlarını oynayarak deneyimlediler,  incelediler ve geliştirdiler. Uluslararası standartlarda “Girişimci Esnaf” ve “Altın Ada” ismli  mağaza raflarında yer alabilecek iki oyun ortaya çıkardılar.

 

Terakkili öğrenciler, önce dünya oyun tarihinde mihenk taşı olmuş tahta, kutu ve kart oyunları sınıflarından seçilmiş klasikleşmiş oyunlar ile uluslararası alanda ödül almış modern kutu oyunlarını öğrenip oynadılar ve kural yapılarını incelediler.  Bu incelemerin sonrasında kendi hayalleri ve çalışmalarıyla geliştirdikleri kutu ya da kart oyunlarını ürettiler.

“Altın Ada” oyunun yaş grubu 12+, konusunu 15.yy Britanyasında geçen Güller Savaşından almakta. Oyun dönemin Britanyasının en etkin dört krallığı olan İskoçya, İrlanda, Tudor ve Lancaster krallıkları arasında geçmekte. Krallıkların sahibi olan her bir oyuncunun amacı sahip oldukları ya da olacakları hammadde kaynaklarından elde edecekleri ile tersane, tophane, hara, okmeydanı ve kışlalar kurmak, yıkılan yapılarını onarmak, piyade, süvari, okçu, topçuları ve kalyonları ile  ordularını geliştirmek ve rakip krallıkların güçlerini tahrip etmek. Krallıkların gözünü hiçbir zaman ayırmadığı en verimli kaynakların yer aldığı “Altın Ada” ise asi okçular tarafından korunmakta.

Yaş grubu 9+ olan “Girişimci Esnaf” oyunu ise 3 farklı kademeli oyun tahtası ve oyuna özgü oyun paralarını içeren zarlı, aktif ticaret döngüsüne sahip öyküsüyle 90’lı yıllarda ülkemizde geçen bir gelişim oyunudur. 2-6 kişilik ve oyuncuların 2500 para ile başladığı oyunda hedef miktara ulaşan oyuncu oyunu kazanır. İnşaat kalfası olarak başlanan oyunda inşaat firması sahibi ya da terzi olarak başlanan oyunda tekstil fabrikası sahibi olarak oyun kazanılmaktadır. Mülk ziyaretlerinden kira ve bankadan kredi alınabilir hatta röportaj tekliflerinden ücret talep edilebilir,  fakat her zaman vergi ödenmek zorundadır. Planlı gelişme dikkat edilmesi gereken bir faktör olarak oyunda öne çıkmaktadır. Her an iflas edebilir.

Oyunun ön araştırma ve üretim  süreçlerinde matematik, edebiyat, coğrafya, tarih, hukuk, mühendislik gibi bilim dallarına çok fazla temas eden gençler, bu disiplinleri oyun içindeki ihtiyçlara göre harmanlayarak ve sistem analizi, sistem kurma ve sistem yönetimi konuları ile belki de ilk kez tanışarak yaşamın çok kapsamlı bir provasını gerçekleştirdiler.

Adalet sistemi çözümlenmiş ve kendi kurdukları bir sistemi test etmenin  başarısnı yaşayan gençler ürettikleri kutu oyunları ile çeşitli yarışmalara katılmayı hedefliyor.

Kulüp öğrencilerinin rehber öğretmenleri Giray Erdi ile yürütttükleri atölye çalışmalarının ürünü olan “Girişimci Esnaf” ve “Altın Ada” oyunları Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi tarafından çeşitli sosyal sorumluluk projelerine gelir elde etmek için  bazı faaliyet ve festival gibi etkinliklerde satışa sunulacak.

 

 

ARTUKLU HABER AJANSI-İSTANBUL




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —